Dag 9 Åre

Rutt: Örnsköldsvik - Sollefteå - Östersund - Åre

Hej!
Vi sov gudomligt bra. Frukostbuffén var superbra, skönt när det ingår. Eftersom jag kände mig stressad av all trafik igår bestämde jag att vi kör inåt landet igen. Jag är nog lite speciell på så vis att jag alla dagar i veckan väljer berg och skog framför hav och öppet landskap :) När jag körde på inlandsvägen fick jag frågan om det inte blir himla tråkigt med långa raksträckor och oändligt med skog, men för mig känns det inte så.

Vi styrde mot Åre igen. Sov här en natt förra veckan och då regnade det. Känner att orten är värd ett till besök. Vi åkte väg nr 87, otroligt vackert mellan Örnsköldsvik och Östersund! Berg och sjöar omväxlande, superfint! Och bäst av allt, nästan ingen trafik! :)
 
Vi tog det lugnt och kom till Åre på eftermiddagen, åkte och tog lite kort en bit upp på berget innan vi checkade in. Samma hotell som sist, tänkte utnyttja deras spa igen :) Mer folk på hotellet än förra veckan, märks att skolorna har slutat och semesterperioden snart börjar på allvar. Imorgon tänkte vi ta en riktig lugn semesterdag och bara ta det lugn runt hotellet.
Ha det bra!
 
 

Kommentera här: