Dag 2 Leksand

Hej!
Oväntat nog sov jag faktiskt första natten i tält. Därmed inte sagt att jag sov bra; vaknade ungefär en gång i timmen men lyckades somna om snabbt igen. Vaknade "på riktigt" vid 03:35, lönlöst att försöka somna om. Vid 04:50 tyckte jag mig ha väntat länge nog och beslöt mig för att ta ner tältet och bege mig vidare. Grim skötte sig exemplariskt första gången han tältade :)

Till en början försökte jag verkligen vara knäpptyst för att inte störa de två andra som tältade på samma plats, men jag insåg snabbt att det var helt omöjligt att inte höras. Så jag bytte taktik, så tyst som möjligt men snabbt och effektivt. Grim förstod inte riktigt vad vi gjorde uppe så tidigt men han väntade tålmodigt.

Första anhalt blev Ica Maxi och några nödvändiga inköp. Himla skönt när mataffären öppnar redan vid 7. Därefter styrdes kosan mot Dalarna. Målet var Tällberg. Grim verkade tycka det var skönt att ta igen förlorad sömn och sov hela vägen upp.
 

Bilen visade 26 grader när vi kom fram till Tällberg. Svettigt värre! Hade gärna badat men glömde mina badkläder hemma :-/ Vi tog en kortare promenad och njöt av den fina utsikten. Styrde därefter neråt till Leksands camping. Härligt område och inte mycket folk så här i början av juni. Underbar utsikt över Siljan från tältplatsen.

En välbehövlig dusch i värmen och några korta promenader senare sitter vi nu och försöker hålla oss vakna till åtminstone kl 21... Grim gav upp direkt, en djup utandning och sen slocknade han :D

Imorgon bär det vidare mot nya marker.
Ha det bra!
 

Kommentera här: